Thursday, January 22, 2009

Susah dan senang buat sale

Semalam aku jumpa dua sahabat. Mereka ni kerja dengan badan berkanun.

Aku kenal mereka ni Maybank rapat setia. Aku namakan mereka ni A dan K.

K menunjukkan minat sangat-sangat dengan produk investment yang aku ceritakan. Dia kata, kalau macam ni lah insuran...ok la...simpan duit macam biasa..dapat protection insuran.Dia ingat insuran selama ini bayar je duit tanpa dapat balik.Kalau nak dapat pun mesti ditimpa kecelekaan.

Aku cakap tu insuran zaman tok kaduk. Zaman ni, sejak 2000..banyak insuran dah islamik.

Dia kata dia nak ambil..aku seronok juga lah. lepas tu dia mengaku...dia dah ada penyakit hepatitis B. Alamak....buang masa aku je..kata hati aku. Kalau ambil dia..gerenti banyak cengkadaknya. Last-last nanti kompani pula reject.. aku yang penat ke hulu ke hilir. Jadi aku cakap la kat dia cengkadaknya macam mana.

Si A ni pula sihat. Tapi masa aku cerita pasal investment tu..dia menguap banyak. Dia memang nak ambil..bila dengar si K ni abis banyak duit berubat hepatitis b tu.


nanti sambung........

No comments: